вторник, 3 юли 2012 г.

за водата

Съвсем скоро ми попадна ей, тази книжка - "Ти не си болен, а просто си жаден" с автор д-р Ф. Батманжелидж. Да, малка книжка е и все още я чета, но бързам да я споделя, защото информацията е изумителна. Авторът има и други книги, които ще намеря начин да прочета.
Всички знаем, че водата е важна за здравето и живота, но лично аз не предполагах, че е толкова много. В смисъл, че едно малко подценяване и неусетно обезводняване може да доведе до куп болести. Да, организмът има невероятно стройна система за баланс, но кагато стане системно, връзката със здравето се губи.
Иска ми се да цитирам нещо, но не мога да избера, защото бих преписала книгата.
Знам /от четеното другаде, а и от скромния ми опит на n-съзнателни години/, че приема на вода не може да се замени от други течности. Още по-малко от разните безалкохолни, които бъкат от Менделеевата таблица, но нямат нито една жива молекула.
Изобщо не е преувеличена препоръката за прием на два-три литра вода, разпределени през целия ден. Зеленчуковите, плодовите сокове имат своето място в денят ни. Имат място и чая и кафето, но техните количества не би трябвало да се броят за вода.
Отдавна се старая да пия повече вода. В началото /преди доста години, когато осъзнах необходимостта от водата/ беше дори трудно. Сега е лесно. Все още ми е проблем това да се случва всеки ден. Сигурна съм, че след тази книга ще  бъда по-изпълнителна на намеренията си.
Днес търсех снимка на книгата и попаднах на доста сайтове, в които се обсъждат книгите на д-р Ф. Батманжелидж. Сега ми е трудно да прочета всичко /нета не е най-доброто, което ми се иска/, но скоро ще чета още. Ако в тази книга има препоръки за начина на прием на вода, все още не съм стигнала до там. Но от един блог разбрах, че е добре да се приема вода с малко разтворена морска сол. Да, в началото е шокираща тази препоръка, но количеството е наистина малко и след  повече размисли се оказва съвсем логично.
Все пак животът е възникнал в морската вода... Ние сме деца на морето ;)
За сега /няколко дни/ съм изключително последователна в приема на вода. Дори и докато пиша това си отпивам от чашата.
На здраве! С Н2О...
Водата е здраве и живот...

.

Няма коментари:

Публикуване на коментар