четвъртък, 13 декември 2012 г.

успешен ден

Днес си направих плодово-оризов ден. Успешен.
Два месеца правя детокси по пълнолуние, а все не успявах да се мотивирам и да направя такъв ден. Е, днес е трябвало да се случи.
Оказа се, че е много по-лесно отколкото предполагах. Дори ми хареса оризовата супичка.
Има два варианта за направата й. Единият е с подправки, подходящи за солени ястия, а другият е с мед и канела. Сол не се допуска. Имам някакви, не особено приятни, спомени от безсолен ориз, та днес реших да използвам сладкия вариант.
Петдесет грама ориз се сваряват в литър вода. Когато се поохлади добавих лъжичка мед и лъжичка канела. Оризът с водичката и килограм плодове по избор /ябълки, цитруси - сезон им е сега/ е дажбата за деня. И поне два литра чай и вода, за предпочитане е да са по-топлички. Препоръката е за "димящи" течности. Нещо, което аз не успях да постигна на сто процента.
До обед наблегнах на чайчета. Нямах желание за нищо друго. Преди обед един портокал ми дойде добре. За обед хапнах, по-точно е - изпих, 1/3 от супичката. След обед и за вечеря доядох ориза. По-късно добавих и два портокала.
Беше ми много лесно, леко и никакъв дискомфорт. От сега знам, че ще имам подобни дни пак и доста по-често.
Мисля, че начинанията ми с детокса и дни като днешния, са успешни по няколко причини. Едното е, че сигурно им е дошло времето ;).  Истината е, че мотивацията ми наистина е стабилна. Май до сега не е било така. Това може само да ме радва и ме радва.
А може би и защото се уча да поставям малки цели по пътя към голямата цел. Малките цели по-лесно се постигат и са невероятно силен и стабилен мотив за следващите цели. Е, ако някой ми го беше казал, щях да се усмихна навярно. Убедих се в истинността на горното от опит. А по-ценно от личния опит май няма, каквото и да си говорим.
Да, опитът е най-силния мотив, че мога да бъда успешна в начинанията си. Начинанията... и превръщането им в навици.
Тази вечер поокъснях. Случва се и това понякога, въпреки, че смятам, че навика ми за ранно лягане е стабилен. Та, нали изключенията само доказват правилото ;)
Ще си легна с мисли и чувства на удовлетворение от постигнатия успех днес. Успех, който не ми костваше никакви усилия, но ми донесе много. И тепърва ще има отражение в дните и навиците ми.
Време е...
Лека нощ!

.

Няма коментари:

Публикуване на коментар