събота, 31 май 2014 г.

случи се

Утре е денят, с който завършват шест седмици от Началото...
Миналия ден ми се случи, това, което сънувах - да ям нещо, което не е в плана...
Към четиринадесет часа се прибирах и минах край една черница до блока. Когато изядох шепа черници се усетих, че не е по план. Когато сънувах не знаех как ще реагирам наяве ако се случи. Мислех си, че ще се обвинявам и се радвам, че не го направих вчера. Казах си: - добре, ако на всеки шест седмици се случва да ям по шепа черници извън  плана, нека е така. По важното е, че през другото време всичко е наред.
Дадох си сметка, че зависимостта ми към ситуации, в които съм посягала за храна май е на път да си иде.  Тази черница от няколко години е била притегателно място за мен. Последвала съм онзи навик, който явно дълбоко е бил в мен, но днес зная, че с това е свършено.
Черницата е повод да се замисля и оценя случващото се с мен. А то ми харесва. :)
В случа тя обобщава всички храни, които в момента не са в плана ми. Разсъжденията биха били сходни и за друго. Но... с черници прегреших ;)
Доволна съм от тези шест седмици. Научих много за себе си. Научих, че мога! Мога да избирам храната си. Мога да се храня в определени часове. Всъщност, последното се оказа много лесно. Мога да върша всичките си ежедневни задължения в кухнята без да имам някакъв проблем.
Научих се да усещам истинския вкус на храната. Това е невероятно усещане. Яденето ми става все по-просто приготвено. Много малко време ми е необходимо да си приготвям храната. След хранене се чувствам заситена и с усещане за невероятна лекота. Имам енергия, каквато преди не съм и подозирала, че е възможна.
За себе си си мислех, че съм разпиляна, нехаресваща плановете и прекаления ред. Оказа се, че тази подреденост, която имам с плана ми харесва и дори имам нужда от нея. И все пак плана не е догма, а позволява доста въображение и разнообразие. Като игра е и това е интересно. И ми харесва.
Разбирам, че това е един много добре балансиран хранителен план. Съобразен е освен с моите предпочитания, а и с най-подходящото времето за прием на определени храни. Това наистина се оказва от значение и резултатът е в това, че никога не съм усещала глад и желание за нещо допълнително или нещо извън предвиденото.
В понеделник е денят за мерки... Очаквам го. Щях да напиша с вълнение, интерес... Всъщност истината е, че го очаквам като потвърждение на правилния път. Очакването не е вълнение, нито интерес, защото няма да има изненади. Резултата е предвидим. Това ще бъде ден, в който ще се регистрира поредния двуседмичен успех :)
А утре... ще е ден за градински фитнес и ще го използвам най-пълноценно.
Лека нощ!

.

Няма коментари:

Публикуване на коментар