събота, 8 януари 2011 г.

добрите намерения


С намерения добри, разбира се, започнах Новата година.
Все още чиста и неопетнена е от оправдания на съвестта, излишни.
И не трая да се самопоздравя за победи мънички над мен и моя мързел, дето ми все ми идва непоканен.
Като начало, най-доволна съм, че в утро ранно си започвам дните. Както ми се каза - дните са на ранобудните... И се чувствам по-добре, когато свърша си по график нареденото. Не ми пречи, че спят си другите, даже ми е по-добре.
Сега се уча да си лягам рано, знам ще ми хареса. Даже и успявам, макар и с малки стъпки. Но пък по-е важно, че стъпките са в посоката, която аз си искам.
Сезона на лимоните за мен си го създавам. И всяка сутрин със сока му започвам. В чаша с топла вода, киселият сок ме освежава и ми дава тонус. Спомням си, във времена далечни, и капка не опитвах, толкова ми беше кисело. Но пък днес, с водичка май си го обичам. До къде може да се промени човек? Всъщност май и много повече от лимон, промяна може да постигне.
Добрите намерения... цял извор са за мен сега. Защото знам - здравето е незаменимо. Оценяваме го когато е далече. И нека да използвам аз ума си и направя важното за себе си, преди да съм загубила дара ценен, даден ми с живота. Мисля си и оценявам начина си на живот. Не е перфектен, нито най- за пример. Но като гледам покрай мен, не мога да не се похваля, че все пак навреме нещо осъзнала съм. И макар да не съм редовна в изпълнения на намеренията, това, което правя в дните на ентусиазъм ми е било от полза. Питам се, обаче, защо не мога да направя добрите намерения ежедневие мое... И отговори си намирам, които с оправдания граничат. Но на кого се оправдавам? Нима е нужно?
Опитвам се да се приема, човек съм като всички и грешките са неизбежни. Но самоукори и самоомраза никак не помагат. И знам го, и пак понякога го правя. Искам таз година да успея да се повече приема. Знам си, пак ще имам дни на ентусиазъм и много ще си се харесвам. Ще имам дни на самосъжаления и оправдания пред себе си. Искам вторите все по-малко да са. Освен да си го припомням по-често, друго не остава.
А днес, както беше вчера и във всичките ми дни от таз година, утрото си го започнах както ми харесва - с намеренията ми добри, които си изпълних...
Имам си мотив... и много силен е за мен. Искам да си го запазя... и да си припомням, че смисълът един е - здравето да е със нас...
С усмивка пак поемам аз напред и не забравям за намеренията ми добри, които съм решена днес и утре, и всеки ден да отстоявам...

.

Няма коментари:

Публикуване на коментар