вторник, 10 август 2010 г.

плодове

Обичам плодове. А сега са най-хубави. Излизам и в градината има праскови, малини, ябълки, круши... Асмата, и тя ще се отсрамва вече... На пазара има дини, пъпеши, смокини... Изобилие от вкусове и цветове...
За плодовете съм чела много и все хубави работи.
Има много диети и режими основаващи се на консумирането на плодовете. За първи път срещнах препоръката за плодов ден когато четох една книга за йога. Допадна ми идеята. /да уточня - става дума за едни времена... далече назад във времето, преди N - лета, когато... ставах самостоятелна/
След време, четох за гладолечение и за олекотеният вариант с плодове, чай и мед на Лидия Ковачева. Прецених, че има истина в това, но така и не приех идеята като единствен и продължителен вариант. Да, за определен период от два-три-четири дни... можех да приема. Смятах, че с това би могло да се получи прочистване на организма по един сравнително лек и нестресиращ начин. А и захранването, което смятам, че е по-важното, би било по-естествено.
Правех си такива плодови дни - по ден-два... без усилие. Чувствах се олекотена, освежена, бодра, енергична. Определям го като положителен опит в живота си.
Последващата информация, до която стигнах бе за разделното хранене. Препоръките са за консумиране на плодове до обед. И винаги поне 15-30 минути преди други храни. Не обичах да закусвам. /сега го отчитам като основна грешка/ Вероятно защото след обичайните закуски се чувствах изморена, отпаднала, без желание за работа. Когато не закусвах нямах тези проблеми и предпочитах да не закусвам. Но опита с плодове до обед ми допадна. Дълги години го правех...
Наскоро се запознах с друг начин на хранене - балансирано хранене. В книгите се среща под името - Зоната. Не схванах много подробностите, но същността на твърденията мисля, че ми се изясни. Но всички сметки бяха... меко казано - ужасни. Смятах, че е твърде непосилно и... продължих - де с плодове до обяд, де без закуска...
До... срещата ми в нетпространството с диетолог, който ми изпрати таблички, по които много лесно мога да си претегля и съставя менюто, според моето желание, настроение, наличности... Смисълът е при всяко хранене протеини, въглехидрати и мазнини да са в съотношение най-подходящо за организма - балансирано.
Сега обаче ми е много трудно да балансирам... с това изкушаващо разнообразие от плодове...
Начинът на хранене позволява да се консумират плодове, но трябва да ги балансирам с... кашкавал например. Но... ами не всеки път ми се яде този кашкавал. Освен това ми се хапва повечко плод... с една дума - нещо балансът ми не излиза :)
Напоследък се отдавам на плодови пиршества... Обаче не всичко е толкова страшно. Най-хубавото на този начин на хранене е, че ако имам небалансирано хранене, моят организъм спира да отслабва, да се доближава до нормалното си състояние, а това е само до следващото балансирано хранене. Т.е. получава се нещо като забавяне на процеса.
След куп размисли, терзания, самообвинения и самооправдания реших - ще си хапвам плодове, те съдържат много витамини и минерали, от които моят организъм няма да се откаже. Процесът към целта ми - ще се забави. Но пък се чувствам в мир и хармония със себе си. А и все още мисля, че има истина в прочистващия ефект на плодовете.
Дали греша? Дали не греша?... Ще го повторя - в хармония и мир съм.
Значи - продължавам.
Това бяха мои си разсъждения по темата. Много съм далече от идеята, че знам всичко. Но ми е интересно да чета и научавам...
.

2 коментара:

  1. Искам да кажа и тук...
    Да се храниш в "Зоната" е възможно най-доброто, което можеш да направиш, но е трудно... Е, след време свикваш и без да слагаш на кантарчето всеки продукт знаеш какво количество представлява грамажа, който ти е нужен, но все пак... аз се задушавам от всичко, което ме ограничава... "Зоната" не беше и за мен...
    Когато съм свободна съм най-щастлива...
    Днес ми се пиеха само сокове... направих го...
    Е, да, може да не е най-правилното, но поне удовлетворих желанията си и то по начина, който ме устройва в процеса на отслабване...
    Да слушаме и душата си... Не всичко е правила и норми, а и за да сме щастливи, докато отслабваме, при положение, че имаме толкова ограничения и трябва да свикваме с толкова много неща, мисля, че най-малкото, което искаме е да се ограничим в сезона на пресните плодове с... 200 гр ягоди, на всичкото отгоре "гарнирани" с 40 грама кашкавал, сирене или месо, а за добавка и 3 маслини... Не... това не е за мен...
    С аромат на ягоди... от мен... :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много добре те разбирам :) Обичам плодове!
    "Зоната" е единственото нещо, което в един момент показа при мен резултати и то забележими. От скоро се "върнах" пак към този начин на хранене. Това, което се случва сега не ми харесва. Въпреки стриктното спазване /оказа се, че не е толкова трудно за мен да го съчетая с храненето на семейството ми/ сега няма видими резултати. Но този път имам стимул, който ме поддържа и подкрепя в упоритостта ми. Вярвам, че скоро ще има видими резултати.

    ОтговорИзтриване