петък, 13 август 2010 г.

здраве от прозореца

Да си отгледаме здраве на прозореца... Защо не?
Хареса ми идеята, а е и толкова лесно.
Аз започвам да събирам информация и след три седмици, след ваканцията, ще имам две сандъчета на прозореца на кухнята. Там има място и зиме, и лете.
Като начало ще си сложа няколко глави лук. Да, да... същия лук дето все ми люти като го чистя.
А защо лук? Защото прочетох в книгата "Здраве по естествен път", че ежедневното изяждане само на 2-3 перца от него е достатъчно за осигуряване на необходимите на организма фолиева и аскорбинова киселина. Фолиевата киселина се разрушава при топлинна обработка, а перцата пресен лук могат да бъдат освен полезна, и красива добавка към всяко ядене.
Тази киселина /фолиевата/ била гаранция за добро настроение. А заедно с витамин "С" засилват имунната система, преборват се с подтиснато настроение, хроничната умора, възпрепятстват израждането на нормалните клетки в ракови...
Добавям в сандъчето няколко коренчета магданоз. Че за къде без него?
Малка китка магданоз осигурява голямо количество витамин "С" и каротин, достатъчни за дневните ни нужди. С две стръкчета, сдъвкани сутрин, ще имаме свеж дъх и здрави венци.
Време е и за копър. Той си има калий, магнезий, калций, фосфор - необходими са ни.
Коренче мента, която съдържа етерично масло, в което има мед, манган и други микроелементи, от които се нуждаем. Сушената мента е добър избор, но свежо листенце върху салата е настроение в зимния ден. Запарката от мента засилва имунитета, успокоява нервите, справя се с безсънието... Лесно е, защо да не опитам.
Маточината с лимоновия си аромат - ето ми и ароматерапия...
Обичам на мащерка да ми ухае. Значи и от нея стръкче-две.
Семенца босилек ще ми осигурят нежните листенца за гарниране на домашните пици...
Май добро начало ще се получи...
Сега всичко има в градината и е толкова лесно да се използва. Използвам хубавите летни дни, за да си изсуша и прибера билки и подправки, с които обичам да експериментирам и да ползвам. Фризерът е също добър помощник. Но кой ще се откаже от свежото настроение на китка магданоз, листенце мента и босилек? Аз няма...
Ще си сложа и стръкче здравец... ей така... за разкош ;)
.

Няма коментари:

Публикуване на коментар