понеделник, 21 ноември 2011 г.

мехлем от невен за здрава кожа и вени

От няколко дена си мисля за проблема разширени вени.
На мен не ми е проблем, все още. И много вярвам, че няма и да бъде.
През годините научих доста, предимно за профилактиката. Научих и нещо за лечението, когато е в началото на проблема. Наученото е от наблюдение на близки.
Преди мнооого години, нека ги кажа, към двадесет... Срещнах се с книжка на Мария Требен. Книга за билки, с картинки ;) До тогава из къщи имаше две-три билково книги и признавам, бяха ми доста интересни. В двора растеше невен, като плевел. В книгата видях рецепта за мехлем от невен. Приложението ме привлече - за всякакви обриви, подсичания. Имах малко дете, а подсичането беше ежедневие. Уверявам ви, че не беше от нехигиеничност. Другото приложение, което ме впечатли бе приложението при разширени вени. Нямах такъв проблем и това не бе мой интерес тогава.
Направих си мехлема, използвах го за бебешкото дупе и резултата бе... невероятен. Надмина всичките ми очаквания. В годините, след това, този мехлем бе използван при още пет бебета, а наскоро и при още едно. Резултат е същия - чисто и здраво бебешко дупе ;). Сигурна съм, че всяка майка ще ме разбере :)
Второто приложение бе изпробвано от сестра ми, която по време още на първата бременност имаше проблем с вените. Споделих какво съм чела и тя пробва. Когато отишла на контролен преглед, акушерката не повярвала, че това са краката, на които предрекла ужасии до края на бременността...  След това го използва още два пъти с другите си бременности. Същия добър резултат. Сега, след време, използва мехлема в летните месеци.
За мен това е идеално потвърждение за приложението на мехлема от невен, който си правя всяко лято.
Няма ожулено детско коляно, което да не е зараснало с този мехлем.
И още доста подобни примери...
От няколко дена ми се искаше да го споделя.
Защо ли?...
Мисля, утре да разкажа и за едно упражнение, много подходящо за профилактика на вените и не само.

.

2 коментара:

  1. а как се прави мехлем ?????

    ОтговорИзтриване
  2. Рецептата е - чаша свинска мас се затопля, слага се две шепи нарязани стръкове невен с цвета, разбърква се и щом заври се маха от котлона. Оставя се 24 часа да престои. Затопля се леко до разтопяване на маста, прецежда се и може да се съхранява във фризер, ако е повече, а това, което се използва - в хладилника. Остатъка - може да се използва за лапи, ако има необходимост.
    Успех!
    Ще се радвам да споделиш! :)

    ОтговорИзтриване