четвъртък, 22 юли 2010 г.

навици - що е то?

Дааа. Тук съм. Не съм се загубила. Използвам най-пълноценно времето, в което съм в почивка, за да направя колкото се може повече за себе си. За целта си създавам все повече позитивни навици, които да пренеса в ежедневието си и след лятото.
Казах навик - защо да не си помъдрувам на тази тема. :)
Навик е придобит модел на поведение, който редовно се следва докато стане почти неволен /автоматичен/. - така пише в една книжка.
Тук е момента да уточня нещо, като казах книжка. Та, книжка е всяко печатно място, от където в един или друг момент съм почерпила информация. Има книжки и книжки, надявам се за достата си години да съм се понаучила да отсявам ценното.
Това е една книжка от преди време. Когато се сдобих с нея, почетох, понаучих и поприложих нещо в живота си, но... досега приложенията са доста хаотични. Нали затова напоследък съм се заела да сложа в ред фигурата си, къщата си, живота си...
И така, мотивирана съм за нови позитивни навици в живота си. А какво е позитивен навик? Това е навик, който води до полезни придобивки, действия, отношения, които искаме да направим част от живота си. Оказва се, че навиците са знания, приложени в действия.
"Ние сме това, което правим постоянно: затова съвършенството не е действие, а навик" - казал го е Аристотел. Аристотел - звучи внушително...
Няма спор, че целият ни живот се влияе от нашите навици. Позитивните навици биха могли да бъдат много силно средство за автоматична и трайна промяна. Оказва се, че е по-лесно да се придобие нов навик, нали го правим непрекъснато. Защо тогава да не се замислим този навик да е позитивен за нас? Знанията, необходими ни за един нов позитивен навик, бихме могли да получим дори за минута време.
Установено е, че времето, необходимо за превръщането на едно повтарящо се действие в навик, е приблизително 21 дена! САМО 21 дена! Какво чакам?
Като съм започнала с умни мисли, поне да продължа с мисъл на Ганди: "Нашата сила не се изразява в способността ни да променим света, а по-скоро в способността ни да променим себе си."
Тогава друго не ми остава освен: "Най-дългото пътуване започва само с една крачка." - Тао Те Чин
.

Няма коментари:

Публикуване на коментар