неделя, 8 юли 2012 г.

за едно разочарование

Последните дни четох тази книга.
Тук само споделям моето мнение. Мнение на един обикновен читател, който, може би, малко повече от средностатистическия човек се интересува от алтернативни методи на лечение и имам самочувствието, че съм попрочела доста. Друг е въпроса за какво ми е тази информация.
Да се върна на книгата. Да кажа, че я прочетох - ще излъжа.
Истината е, че я купих под влияние на срещната информация из нета за нещо уникално, работещо, едва ли не по възможностите на всеки. Информация, че цели групи хора живеят "по Болотов"...
Заинтригува ме. Може би най-интересната част ми беше впечатляващата биография. Имах наистина добрата воля и желание да разбера смисъла и вникна по-дълбоко в теорията му. Книгата се презентира и като справочник за много болести, които според академика са напълно лечими в домашни условия. Опитах и от този ъгъл да я погледна. Не успях. Не можа да ме убеди, че ако имам проблеми с бъбреците трябва да взема някакво количество животински бъбреци и да си сготвя... Не можа да ме убеди, че след хранене трябва да ближа сол. Всъщност май само това бих приела по някакъв начин... Не можа да ме убеди, че трябва да се храня само с месо и квас. Та дори и да е с полезни билки...
Вероятно нивото ми е твърде ниско и не съм дорасла, за да разбера смисъла.
Истината е, че наистина опитах да се задълбоча, но... не се получи. До снощи все се надявах, че ще намеря поне едно зрънце информация, която ще ми бъде полезна, която ще мога да използвам в моя живот. Уви...
Тази книга отива в най-затънтения ъгъл на библиотеката. Ако някой я поиска бих му я подарила. Може би тук трябва да си призная, че всяка книга, която съм си купила си пазя. Ако подарявам, то това винаги е втори екземпляр. Това е първата книга, с която бих се разделила, бих казала дори и с радост.
А сега бързам да се прехвърля на друга книга, която знам, че няма да ме разочарова.
Неделя следобед е подходящо време за книга в леглото, за малко дрямка, когато сама си дойде. Така  мога и 40 градусови жеги да понеса ;)
Прохладни настроения...

.

2 коментара:

  1. Разочарованията не са приятно нещо, но пък са полезни. Смятам, че не е нужно да четем и опитваме всичко, особено, ако вече сме налучкали работещия при нас метод, а според мен ти вече си налучкала работещия при теб метод. Тази книга ти е помогнала да захвърлиш в ъгъла на своите убеждения пътя, по който не искаш да вървиш. Сега ти остава ясно да формулираш това, което си и което искаш да бъдеш, и да вървиш единствено в посоката, в която искаш да се развиваш. А на акад. Болотов можеш само да благодариш, че те провокира да мислиш, да чувстваш и да разбереш кое не е за теб :)

    ОтговорИзтриване
  2. Добре дошла тук, Моли!
    Много си права, че подобни провокации ни показват кое е за нас и кое... за друг. Въпреки, че дори и да имаме работещ метод, сигурно убеждение, винаги може да се научи още нещо. Вероятно в тази книга потърсих "още нещо-то", но моето "още нещо" наистина не е там.
    Поздрави с усмивки! :):)

    ОтговорИзтриване