четвъртък, 20 септември 2012 г.

комплексността

Отдавна е известно /дори и на мен/, че единичните действия са добро нещо, но не носят очакван и заслужаван резултат. От това знание следва, че удачно комбинирани методи водят до положителни и впоследствие мотивиращи резултати.
Затова и съм привърженик не на едностранчиви и стихийни дейности, а на разнообразни и последователни действия. Тук, с постоянството /за сега/ си имаме малки недоразумения, но... все по-често успявам в себе си постоянство да възпитам.
От септемврийския ми цикъл на живота  ;) действията ми са по-подредени и с постоянство заредени. Дето има една приказка: "на няколко стана тъче", за мен може да се каже. Тъкането ми е в комбиниране на различни дейности за постигане на повече енергия в дните ми, на повече здраве не само днес, а и в бъдеще. В този смисъл е много вярна поговорката: "Каквото посееш, това ще пожънеш". Здравето е единствения смислен избор за вложение...
Здравето трябва да е преди всичко профилактика. Така го разбирам. За съжаление малко хора мислят така. А и лекарите ни не поощряват подобни мисли. Но това е друга тема, не ми се дълбае сега. Не за друго, а ще стане доста дълго, а и лесно се паля на тази тема. 
Та за профилактиката...
Комплексният метод дава резултат. В съзнателните ми години съм се стремяла към това. Знанията ми се обогатяваха в годините. Информацията се увеличаваше. Опитът ми не е малко.
Усещам, че това лято бе особено за мен. Особено за осъзнатостта ми. Особено за усещането ми за цялост и удовлетвореност от пътя, по който вървя не от вчера.
За някои от положителните си навици пиша тук и пак ще пиша. Защото ми носи удовлетворение. Защото споделени, мислите ми тук се подреждат и допълват усещането ми за хармония.
Днес се отдадох на друг позитивен навик, който след замисляне, се оказа с поне осем годишна давност. Думата ми е за масажите. Когато някой каже масаж, той разбира съвсем друго от това, което аз употребих като смисъл. Защото аз получавам не просто масаж, а много повече. Защото човекът, който ми прави процедурите, използва наученото от много източници, през всичките години на своето развитие. Защото продължава да добавя нови и нови техники, похвати, знания. Ходила съм и на други места за масаж. И пак се връщам при "моя" си масажист. Защото нямам нужда някой да ме гали /че и да си плащам за това/, а имам нужда от една наистина комплексна процедура, подпомагаща организма ми да върви по пътя на самооздравяването си. Ето това е и профилактика.
Днес отидох с лечебна цел. Променливото време лесно ме е вкарало в капана на настинката. В сутрешен час планирах масажните техники. Денят ми е предимно релаксиращ. За да усещам и осъзнавам реакциите на тялото си. За да се познавам...
Утре ще съм с цялата си енергия за делата, които искам да свърша в деня си. А не съм ги планирала малко ;)
А сега... още ми е... особено спокойно, лежерно...
Мога и да прочета нещо... Информация никога не е излишна.
Спокойна вечер!

.

Няма коментари:

Публикуване на коментар